Meer informatie over meisjesturnen Meer informatie over jazzdance Meer informatie over jongensturnen Meer informatie over meisjesturnen Meer informatie over jazzdance Meer informatie over jongensturnen Meer informatie over meisjesturnen Meer informatie over jazzdance

Jazz dance

Jazzdance is leuk, omdat je traint voor verschillende doelen: een goede conditie, evenwicht, spieropbouw, lenigheid, coördinatie, houding en expressie. En terwijl je hieraan werkt, verbrand je ook nog eens een heleboel calorieën! Daarbij gebruik je alle spiergroepen in je lichaam! Het enige wat je nodig hebt voor jazzballet is wat ritmegevoel.

De dansen die je leert, kunnen heel erg verschillen in stijl. Zo heb je bijvoorbeeld echte shownummers uit musicals, hippe, eigentijdse nummers, langzame nummer en echte rocknummers. Zo heeft iedereen wel zijn favoriete stijl en kan er dus behoorlijk gevarieerd worden met de dansen. Jazzdance is alles behalve saai!

Een jazzles ziet er als volgt uit. Je begint met een warming-up. Dit kan in de vorm van een korte combinatie(dans) zijn of allerlei losse bewegingen, zoals bij aerobics. Vervolgens doe je de rek- en strekoefeningen. Deze zijn erop gericht je leniger en sterker te maken. Ook komen er klassieke oefeningen aan bod zoals plie's en tandu's. Deze oefeningen zijn gericht op je houding en je evenwicht. Na de oefeningen werk je aan verschillende danspassen of aan een danscombinatie op muziek die bij de dans past. Dit kunnen nummers uit musicals zijn, wat oudere popnummers of top-40 muziek van nu. Per pasje wordt uitgelegd wat je moet doen en dat wordt een paar keer herhaald. Zo kan iedereen goed meedoen. Elke les komt er een stukje bij en uiteindelijk ken je de hele dans uit je hoofd. Die voer je dan uit in een bepaalde opstelling. Als afsluiting van de les wordt een cooling down gedaan om rustig af te bouwen en spierpijn te voorkomen.

Onze sponsors